fredag

Blooms taksonomi i bruk på vurdering av digital kompetanse

LK06

Norsk
Etter 7. årstrinn
Skriftlige tekster


Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
-bruke digitale skriveverktøy i skriveprosesser og i produksjon av interaktive tekster

Under middels måloppnåelse
Middels måloppnåelse
Over middels måloppnåelse
Å kunne angi (u)likheter mellom ulike digitale skriveverktøy
Å kunne forklare forskjellen mellom ulike digitale skriveverktøyÅ kunne vurdere forskjellen mellom ulike digitale skriveverktøy

Å kunne bruke et digitalt skriveverktøy til å presentere en tekstÅ kunne velge blant de ulike digitale skriveverktøy for å presentere en tekstÅ kunne begrunne valg av ulike digitale skriveverktøy
Å kunne formulere en enkel tekst i et digitalt skriveverktøyÅ kunne organisere en tekst med avsnitt i et digitalt skriveverktøy
Å kunne organisere en tekst med avsnitt og avsnittsoverskrifter i et digitalt skriveverktøy
Å kunne angi ulike versjoner av interaktive tekster
Å kunne anvende ulike versjoner av interaktive tekster
Å kunne kombinere ulike versjoner av interaktive tekster
Å kunne produsere en enkel interaktiv tekst
Å kunne produsere en interaktiv tekst og dele den med andre
Å kunne produsere en avansert interaktiv tekst og dele den med andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Min bloggliste